Dieethuis

O.L.V. Waver

't Pleintje 12C
2861 O.L.V. Waver
015/31.21.35
routebeschrijving

Duffel

Netelei 4 bus 1
2570 Duffel
015/31.21.35
routebeschrijving

info@dieethuis.be

Een intitiatief van
Diëtiste Tanja Callewaert

erkenningnummer
RIZIV : 5-61053-92-601

BTW: BE - 0832 035 118

Tanja Callewaert

bereken je BMI

Dieethuis Duffel

Afslanken - met het eiwitdieet

Het dieet

Een eiwitrijk dieet bestaat eruit dat je enkel alle bouwstoffen, die nodig zijn om de spiermassa te onderhouden, mag innemen. Deze bouwstoffen omvatten eiwitten, vitamines en mineralen. Het is dan aan het lichaam om de energie die je nodig hebt om te functioneren uit de (vet-)reserves te halen. De koolhydraten of suikers zijn niet toegelaten omdat het lichaam anders de eigen reserves niet aanspreekt.

Koolhydraten, waaronder vooral de ‘snelle suikers’, doen bij het eten ervan onze bloedsuikerspiegel stijgen. Als gevolg daarvan gaat de pancreas of alvleesklier insuline produceren. De snelle stijging van die insuline zorgt voor een snelle daling van de bloedsuikerspiegel waardoor je je moe en futloos voelt en opnieuw “snelle suikers” wil gaan verorberen. Zo kom je in een vicieuze cirkel terecht van afwisselend een te hoge en te lage bloedsuikerspiegel met hongergevoel en drang naar zoet. Insuline zorgt ervoor dat het overtollige suiker dat in onze bloedbaan circuleert en niet onmiddellijk als energie wordt gebruikt, wordt opgeslagen in de reserves. Dit gebeurt eerst in de spieren en in een later stadium in de vetcellen met gewichtstoename tot gevolg. Hoogwaardige eiwitrijke maaltijden zorgen ervoor dat de bloedsuikerspiegel minder varieert. Hierdoor wordt de pancreas veel minder geprikkeld en moet deze minder insuline gaan produceren.

Resultaat : het hongergevoel tussen de maaltijden blijft weg. Het lichaam gaat nu energie halen uit de vetreserves met vermagering tot gevolg. Na 3 dagen mag je geen hongergevoel meer hebben indien je de adviezen correct hebt toegepast. En vermits de spieren goed gevoed worden dankzij de eiwitten is er voornamelijk verlies van vetmassa en ruim behoud van spiermassa. Hierdoor krijg je een mooier figuur dat er enkel jonger gaat uitzien. Afhankelijk van het aantal kilo's die je wil of moet verliezen kan je een strikt of gematigd eiwitrijk dieet volgen

Wie komt in aanmerking

Voor het strikte dieet:

Het volgen van het eiwitrijk kan bij ons alleen onder deskundige begeleiding. Met deskundig bedoelen we geen coach, consulente of schoonheidsspecialiste maar een Diëtiste die minstens een Bacheloropleiding heeft gehad in de voedings- en dieetleer en bovendien een erkenning heeft gekregen van het RIZIV, waardoor de meeste mutualiateiten ook een deel van je consultaties zal tergbetalen. Voor de start van het dieet neemt de diëtiste de nodige testen af en bepaalt of je het dieet mag volgen. In sommige gevallen zal er ook een recente bloeduitslag of attest van de huisarts gevraagd worden.
Het is vooral geschikt voor mensen die minstens 10 tot 50 kg overgewicht hebben. Het gemiddeld gewichtsverlies in de eerste strenge fase is 6 tot 10 kg per maand.

Voor de milde kuur:

Deze is vooral geschikt voor mensen die 5 tot 15 kg overgewicht hebben.

Voor(oor)delen

  • snel gewichtsverlies
  • bijna volledig verdwijnen van de honger
  • behoud van spiermassa
  • geen vermoeidheid
  • verbetering van het figuur
  • de huid wordt stralender
  • wetenschappelijk onderbouwd
  • doeltreffend
  • opvolging verzekerd door professionele begeleiding

Over het eiwitrijk dieet of het proteïnedieet bestaan veel vooroordelen. Het heeft of had een chemische bijklank, maar dit misverstand willen wij voor eens en voor altijd de wereld uit helpen. De eiwitten, die aan onze huismerk producten zijn toegevoegd, zijn van de allerhoogste kwaliteit en bovendien volledig natuurlijk. Dit uit zich ook in een lekkere smaak. Ons gamma is enorm gevarieerd, van de bekende shakes tot pasta, brood, omeletten, soepen, snacks, kant-en-klaarmaaltijden en zelfs ijsjes! Bij Dieethuis vindt de klant in totaal meer dan 125 verschillende producten. Wij bieden geen saai maar een gevarieerd dieet!

Wie komt in aanmerking?

Het Dieethuis - eiwitrijk dieet bestaat uit zes fasen.

Fase 1

In fase 1 worden alle koolhydraatbronnen - denk daarbij aan brood, rijst, aardappelen, granen, fruit, koekjes, frisdrank … - uitgeschakeld en eet je, minimum 4 tot maximum 6 eiwitsupplementen per dag. Het is precies door het uitschakelen van die koolhydraatrijke voeding dat het lichaam reeds na twee dagen vet gaat verbranden, wat gepaard gaat met het verdwijnen van het hongergevoel. Je voelt je fit en hebt geen drang naar suiker meer; het gewichtsverlies is vrij spectaculair in deze fase.

Fase 2

In fase 2 wordt er tijdens één maaltijd terug vlees, vis of een vleesvervanger geïntroduceerd.

Fase 3

In fase 3 worden er bovenop de eiwitmaaltijden en vleesmaaltijden ook melkproducten geïntroduceerd.

Fase 4

Tijdens fase 4 worden de koolhydraten geleidelijk aan terug ingeschakeld. Je eet aanvullend 2 á 3 eiwitsupplementen per dag waardoor het gewichtsverlies nog steeds aanhoudt.

Fase 5

In fase 5 streven we naar verder gewichtsvelies door je een gezond en gevarieerd voedingsschema op te stellen. We maken een voedingsschema op maat zonder aanvulling van eiwitpreparaten, een gwoon dieet laat ons zeggen. Dit nieuwe schema zal er voor zorgen dat je de laatse kilo's zeer langzaam kwijt geraakt maar meteen leert wat je zal moeten eten en laten om later je gewicht te kunnen behouden.

Fase 6

Fase 6 is de stabilisatiefase. Het dieetschema wordt nu een gewoon voedingsschema, eiwitmaaltijden komen daar niet meer in voor. Dit schema wordt opgesteld op basis van alle informatie, gewoontes en ervaringen die we kennen vanuit je dieetperiode. Het zal zowel gezonde voeding als een extraatje en een restaurantbezoek omvatten en wordt gaande weg opgesteld tijdens je stabilisatieperiode.

Jojo-effect

Wat na het eiwitrijke dieet?

Bij het volgen van een dieet word je dikwijls geconfronteerd met het feit dat je opnieuw bijkomt als je stopt met een dieet. Iedereen kent wel het typische jojo-effect.
Het Dieethuis – Eiwitrijkdieet bestaat uit een totaalaanpak van enerzijds gewichtsverlies met het eiwitrijke dieet en anderzijds een stabilisatie van het gewicht dankzij een opvolgprogramma en het aanleren van een gezonde voedingsgewoonte waarmee we het jojo-effect proberen te vermijden. Het is belangrijk dat je blijft bewegen en regelmatig bij de diëtiste op gewichtscontrole blijft komen.

Denk je echter het snelle geluk gevonden te hebben met dit dieet. Dan zal je van een kale reis terug komen. Het dieet is snel, efficient en medisch onderbouwd. Maar ga je nadien weer eten wat je nu eet zal je alle kilo's terug bijkomen. Een leven lang gezond eten en af en toe genieten volgens de richtlijnen van je diëtist is een noodzaak. Alleen zo zullen de verloren kilo's wegblijven en kan je genieten van een levenslang gezond gewicht. We leren je eten zoals mensen die van nature slank zijn !

De Prijs

Een proteïnmaaltijd kost 2,7 tot 3 € per stuk. Dit zijn gerechten om zelf klaar te maken (poeder dat moet opgelost worden in water). Dit kan warm of koud water zijn, sommige gerechten moet je na het bereiden nog even opwarmen in de microgolf of bakken in een antikleefpan. Er bestaat ook kant en klaar brood, beschuiten, koeken, repen en drankjes aan 2,5 – 3 € per stuk, alsook kant en klare volledig maaltijden die kosten 4 tot 8 € per stuk en zijn gewoon op te warmen in de microgolf.

Een starterspakket voor 10 dagen kost 140€. (5 maaltijden/dag)

Neem gerust even contact op via info@dieethuis.be voor meer uitleg.